Suzuki Vitara – čas prolomit hranice

Projekty, ambice, významné události – život dospělých je plný zodpovědnosti. Ale za všemi těmi plány a důležitými schůzkami se skrývá něco hlubšího uvnitř nás: to malé dítě, které chce vyrazit za hranice všedních dnů! Svádí nás to každý den. Jezdit ve městě i v terénu, užívat si strhující design a špičkové technologie. Objevte Suzuki Vitaru.

EXTERIÉR

Drsnější. Výraznější. Stylová pro všechna Vaše dobrodružství

Připravte se: vnější design vyjadřuje sílu a energii. Díky výraznému stylu na sebe Vitara strhuje pozornost, ať se objeví kdekoliv. Nezaměnitelný design Vitary dává jasně najevo, že je připravena vyrazit za jakýmkoliv dobrodružstvím na silnici nebo v terénu. Změňte dojem, jakým působíte na své okolí, a potěšte své smysly vylepšeným interiérem dospělého SUV.

Výrazný zevnějšek

LED světlomety

Stylové LED světlomety s modrým LED proužkem dodávají Vitaře pokročilý futuristický vzhled.

LED denní svícení a LED přední mlhová světla

Svisle orientovaná světla pro denní svícení mají unikátní tvar a rovněž využívají technologii LED. Ve výbavě nechybí ani LED přední mlhová světla, která zlepšují viditelnost za špatných povětrnostních podmínek.

Tradiční designové motivy SUV Suzuki

Typické prvky automobilového designu Suzuki, jako například pětidílná mřížka chladiče s výraznou chromovanou lištou, propojují tradici s modernou.


Vzory kol

17" kola z lehké slitiny s leštěným povrchem

17" kola z lehké slitiny

16" ocelová kola s poklicemi

INTERIÉR

Dokonalý interiér

Interiér prémiové kvality

Nastoupit do Vitary je jako vkročit do promyšleného světa tvořeného materiály vysoké kvality. Vitara ukrývá prostor, v němž jsou každé tlačítko, přepínač a ukazatel na svém přirozeném místě. Užívejte si prostoru, který se Vám nikdy nebude chtít opustit.

Hodnotné provedení palubní desky

Měkká výplň pod povrchem horního dílu palubní desky dodává interiéru nádech prémiové kvality.

Sedmipalcový dotykový displej

Audiosystém je integrován do multimediálního systému s dotykovým displejem, který se ovládá podobně jako telefon. Svůj chytrý telefon můžete připojit pomocí Bluetooth® nebo kabelem přes USB. Rozhraní Apple CarPlay, Android Auto™ a MirrorLink™ umožňují ovládat podporované aplikace ve Vašem telefonu přímo přes dotykový displej v autě. Součástí multimediálního systému jsou také další užitečné funkce jako parkovací kamera nebo navigace.

4,2" barevný informační LCD displej

Pokročilý barevný multifunkční LCD displej s úhlopříčkou 4,2" vyplňuje prostor uprostřed přístrojového štítu mezi otáčkoměrem a tachometrem. Řidiči se na něm zobrazují všechny důležité údaje o provozu a vlastnostech vozu. Dynamická grafika displeje přehledně zobrazuje informace o zvoleném jízdním režimu AllGrip, historii gravitačního přetížení po zastavení vozu, aktuální výkon a točivý moment motoru, tok energie a další údaje. Díky široké paletě poskytovaných informací budete mít vždy dokonalý přehled o jízdě.

Geometrický vzor čalounění

Stylově navržená sedadla se semišovým čalouněním ve střední části poskytují řidiči i celé posádce maximální oporu a komfort.

Bohatá konektivita

Apple CarPlay

Android Auto™

MirrorLink™

S Apple CarPlay* můžete využívat všechny důležité funkce svého iPhonu stejným způsobem jako přímo v telefonu: volat, poslouchat hudbu, přijímat a odesílat zprávy nebo používat navigaci, a to pomocí hlasové asistentky Siri nebo přes dotykový displej.
* Apple CarPlay je dostupný v zemích uvedených na následujícím odkazu: http://www.apple.com/ios/feature-availability/#applecarplay-applecarplay.
* Pro více informací včetně kompatibility Vašeho modelu iPhone s rozhraním Apple CarPlay se podívejte na http://www.apple.com/ios/carplay/.
* Apple, Apple CarPlay a iPhone jsou ochranné známky Apple Inc., registrované v USA a dalších zemích.

Android Auto™ rozšiřuje použití platformy Android pro bezpečné používání ve voze. Toto rozhraní je navržené pro snadné využívání služeb Google, jako jsou Google Maps a Google Play Music, s minimálním odpoutáním pozornosti od řízení. Aplikaci Android Auto™ získáte v Obchodu Google Play*.
* Android Auto™ je dostupný v zemích uvedených na následujícím odkazu: https://www.android.com/auto/faq/.
* Většina telefonů se systémem Android 5.0 a vyšším podporuje Android Auto™: https://support.google.com/androidauto/answer/6348019?hl=en&ref_topic=6140477.
* Google, Android, Google Play a Android Auto™ jsou ochranné známky Google LLC.

MirrorLink™ umožňuje zrcadlení různých aplikací z Vašeho chytrého telefonu na dotykovém displeji ve voze. Díky tomu můžete používat příslušné funkce svého telefonu.
MirrorLink™ - pro více informací navštivte: https://mirrorlink.com/.
MirrorLink™ je registrovaná ochranná známka Car Connectivity Consortium LLC.

Multifunkční volant

Snadno použitelný volant s intuitivně rozmístěnými tlačítky dává řidiči plnou kontrolu nad všemi podstatnými funkcemi bez nutnosti sundat ruce z volantu. Tlačítka na levé straně ovládají rádio, telefon připojený přes Bluetooth® a základní funkce konektivity s chytrým telefonem. Tlačítka na pravé straně jsou určena pro kompletní nastavení všech funkcí adaptivního tempomatu.

Každodenní použitelnost

Velký prostor pro zavazadla

Široký vstupní otvor, nízká nakládací hrana a objem 642 litrů zavazadlového prostoru po sklopení zadních opěradel Vám dávají jistotu, že dovnitř naložíte vše, co potřebujete převážet.

Automatická klimatizace

Díky jednoduchému nastavení máte jistotu, že uvnitř Vitary bude vždy taková teplota, jakou si přejete.

Panoramatické střešní okno

Prosklená střecha se skládá ze dvou dílů, které se důmyslně zasouvají nad sebe. Do interiéru tak přináší nejen světlo, ale i čerstvý vzduch.

Přední loketní opěrka

Pro dosažení maximálního komfortu má středová loketní opěrka posuvný horní díl. Pod ním se nachází objemná schránka na uložení drobných předmětů.

VÝKON

Výkon v každém terénu

Společník do všech podmínek: seznamte se s všestranným vozem, který si poradí za každého počasí s libovolným povrchem pod koly. Pohání jej silný a úsporný motor BoosterJet nebo zcela nový motor 1,5 DualJet. Přenos výkonu na všechna kola zajišťuje unikátní systém pohonu 4×4 AllGrip Select. Opravdové SUV od Suzuki těží z desítek let zkušeností: poskytuje radost z jízdy bez námahy a s maximální trakcí za všech okolností.

Strong hybrid


Motor 1.5 DualJet

Čtyřválcový motor o objemu 1,5 litru přináší nízkou spotřebu paliva, nízké emise a točivý charakter. Vynikající spotřeba paliva je souhrou několika pokročilých řešení. Zdvojené vstřikování paliva využívá přesné vstřikovače umístěné poblíž každého sacího ventilu. Vysoký kompresní poměr zlepšuje účinnost spalování, zatímco systém recirkulace výfukových plynů (EGR) snižuje teplotu spalování a zmenšuje čerpací ztráty. Vahadla s valivými ložisky snižují třecí ztráty při ovládání ventilů. Vedle toho je otevírání ventilů upravováno hydraulickým systémem variabilního časování všech ventilů (VVT).

Strong-hybridní systém (MGU)

Kompaktní a lehký pohonný strong-hybridní systém umožňuje úspornou jízdu v hybridním režimu i jízdu čistě na elektřinu s vypnutým motorem. Systém tvoří spalovací motor 1.5 DualJet, motor-generátor (MGU), převodovka AGS a sestava obsahující 140V lithium-iontovou baterii a měnič napětí. Vysoce úsporná a výkonná jednotka MGU dokáže v elektrickém režimu EV pohánět vůz samostatně, v hybridním režimu pomáhá spalovacímu motoru při zrychlování. Režim EV se využívá také při couvání. Dále MGU vyhlazuje pokles točivého momentu, když je během řazení rozpojená spojka. Při jízdě ustálenou rychlostí MGU slouží jako generátor, který efektivně vytváří elektrickou energii využitelnou při dalším zrychlování nebo jízdě v režimu EV. Kinetickou energii vozu pak ve velké míře přeměňuje na elektřinu dobíjením baterie při zpomalování.

Automatická převodovka AGS (Auto Gear Shift)

AGS kombinuje výhody manuální a automatické převodovky. Řadí samočinně, ale přímo bez prokluzu měniče. Šestice převodů pro jízdu vpřed má optimálně nastavený rozsah a přeskoky mezi převody.

Mild hybrid


Motor 1.4 BoosterJet

Motor 1.4 BoosterJet, osazený turbodmychadlem a přímým vstřikováním paliva, dává Vitaře potřebnou sílu pro bezstarostnou jízdu. Kombinace přeplňování turbodmychadlem s mezichladičem dostává do válců motoru větší množství vzduchu. Díky tomu motor dokáže nabídnout optimální točivý moment v nízkých otáčkách, dokonce už okolo 2 000. Přímé vstřikování paliva přispívá ke snížení spotřeby a zvýšení výkonu, a to přesným dávkováním, načasováním a seřízením tlaku při vstřikování benzinu do válců. Účinnost motoru zvyšují další opatření: elektricky ovládané variabilní časování sacích ventilů (VVT), chlazená recirkulace výfukových plynů (EGR) a vyšší kompresní poměr.

Mild-hybridní systém (ISG)

Mild-hybridní systém přidává tři elektrické součástky: 48V startér-generátor ISG, který zároveň zastává funkci elektromotoru, 48V lithium-iontovou baterii a měnič napětí mezi 48V a 12V okruhem pracující se stejnosměrným proudem. Díky navýšení napětí na čtyřnásobek oproti konvenčním 12 V dokáže hybridní systém při brzdění rekuperovat více energie a při zrychlování zase o to výrazněji pomáhat spalovacímu motoru. To přináší hned dvě důležité výhody: snížení spotřeby paliva a zlepšení jízdních výkonů. V běžných jízdních situacích systém funguje tak, aby co nejvíce snížil spotřebu benzinu. ISG je ale také připraven se kdykoliv zapojit jako elektromotor ve funkcích navýšení točivého momentu nebo podpory při akceleraci – řídicí jednotka volí vhodný režim zapojení elektromotoru podle požadované intenzity akcelerace. Navíc se elektromotor stará o udržování volnoběžných otáček při brzdění.* Úplné odpojení přívodu paliva vede k dalším úsporám.

*Funkce elektrického udržování volnoběhu není aktivní, pokud je sepnutý kompresor klimatizace nebo je stav nabití baterie na informačním displeji „3“ a nižší.

Šestistupňová manuální převodovka

Optimalizovaná délka převodů zlepšuje spotřebu paliva bez ústupků v jízdních výkonech. Vyvažovací závaží přináší příjemnější pocit z řazení a zvýšená tuhost skříně převodovky zmírňuje přenos hluku a vibrací.

ALLGRIP
(4x4)

Pohon všech kol AllGrip

Systém pohonu všech kol AllGrip

„Vůz, který si poradí s nezpevněným povrchem a dostane Vás na místa, kam auta dříve jet nemohla.“ S touto filozofií jsme v roce 1970 vyvinuli náš první vůz s pohonem všech kol. Pokročilý systém AllGrip vychází z desetiletí zkušeností s vývojem pohonu 4×4. Naše technologie je zdokonalena tak, aby Vám poskytovala radost, potěšení a jistotu. S pohonem AllGrip Vitara vyhoví všem Vašim potřebám a rozšíří okruh možných aktivit.

Čtyři jízdní režimy

Vyberte si na ovládacím panelu jeden ze čtyř jízdních režimů: Auto, Sport, Snow nebo Lock. Barevný multifunkční displej na přístrojovém štítu zřetelně zobrazuje, který režim systému AllGrip je právě aktivní.

Režim Auto

Hlavní prioritou je nízká spotřeba paliva v běžných provozních podmínkách. Vůz využívá pohon všech kol v zájmu zvýšení bezpečnosti, pokud hrozí protočení předních kol.

Režim Sport

Přenosem hnací síly na zadní kola zlepšuje schopnosti vozu v zatáčkách. Pro snadnější využití výkonu motoru zostřuje reakce při sešlápnutí plynového pedálu.

Režim Snow

Optimální řešení pro jízdu na sněhu, na nezpevněném nebo na kluzkém povrchu. Zlepšuje trakci při zrychlování a stabilizuje vůz v obtížných provozních podmínkách.

Režim Lock

Tento režim přenáší na zadní kola maximum dostupného točivého momentu, abyste se dostali ze složitých situací, jako je hluboký sníh, bláto nebo písek. Při rychlosti 60 km/h se automaticky přepne do režimu Snow.

BEZPEČNOST

Více funkcí. Více bezpečnosti. Více... WOW!

Vitara nemá jen skvělý vzhled, ale také spoustu chytrých funkcí. Díky nejmodernějším technologiím se mohou řidič i celá posádka cítit chránění, v bezpečí a pohodě.

Pokročilé asistenční systémy

Suzuki Safety Support

Vitara je vybavena pokročilými funkcemi sledování provozu, které využívají kombinaci monokulární kamery a laserového senzoru pod čelním sklem. Spojením monokulární kamery, jež vyniká při detekci překážek ve střední až velké vzdálenosti a dokáže rozpoznat chodce nebo podélné dopravní značení, a laserového senzoru, který sleduje překážky na krátkou vzdálenost a v noci, dosahuje Vitara vynikající úrovně aktivní bezpečnosti.

Systém nouzového brzdění (DSBS – Dual Sensor Brake Support)

Při jízdě Vitara současně využívá dvojici senzorů – monokulární kameru a laserový senzor, které sledují, zda nehrozí srážka s vpředu jedoucím vozidlem nebo chodcem. Při zjištění rizika systém podle situace reaguje jedním ze tří způsobů.


1. Varování

Varuje řidiče zvukovým signálem a kontrolkou.

2. Brzdový asistent

Pokud je riziko srážky vysoké a řidič panicky brzdí, systém aktivuje brzdový asistent, který zvýší brzdnou sílu.

3. Automatické brzdění

Pokud se riziko srážky stále zvyšuje, systém začne automaticky naplno brzdit.

Systém udržování v jízdním pruhu (LDP – Lane Departure Prevention)

V rychlostech mezi 60 a 160 km/h systém monokulární kamerou sleduje podélné značení na silnici. Pokud hrozí nechtěné opuštění jízdního pruhu, systém automaticky protipohybem vyvolaným elektrickým posilovačem řízení pomáhá řidiči udržet Vitaru ve správném jízdním pruhu.

Varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu (LDW – Lane Departure Warning)

Při jízdě rychlostí alespoň 60 km/h systém porovnává směr jízdy s vypočítanou trajektorií mezi pruhy. V případě odchýlení od směru jízdy se spustí vizuální varování (hlášení na displeji a kontrolka) a začne vibrovat volant.

Systém rozpoznávání únavy řidiče (VSW – Vehicle Sway Warning)

Při jízdě rychlostí alespoň 60 km/h systém rozpoznává přímý směr jízdy. Pokud řidič kličkuje kvůli únavě nebo z jiného důvodu, systém ho varuje zvukovým signálem a kontrolkou.

Systém rozpoznávání dopravních značek (TSR – Traffic Sign Recognition)

Tento systém pomocí monokulární kamery sleduje dopravní značky. Pokud zaznamená nějaké omezení, například zákaz předjíždění nebo snížení povolené rychlosti, na informačním displeji se zobrazí symbol příslušné dopravní dopravní značky a řidič má tak přehled o tom, které značky minul. Pokud v daném úseku platí současně více omezení, displej dokáže zobrazit až tři různé značky najednou.

Sledování mrtvého úhlu (BSM – Blind Spot Monitor)

Pro bezpečnou změnu jízdních pruhů při jízdě rychlostí nad 15 km/h je Vitara vzadu vybavena dvěma radarovými senzory, které sledují ostatní vozidla v mrtvém úhlu na obou stranách. Pokud se jiné vozidlo přibližuje do sledované zóny nebo se již nachází v mrtvém úhlu, ve zpětném zrcátku na příslušné straně se rozsvítí varovná LED kontrolka. Jestliže řidič směrovkou indikuje změnu jízdního pruhu a hrozila by srážka, kontrolka se rozbliká a doplní ji zvukový signál.

Dokonalý komfort

Adaptivní tempomat (ACC – Adaptive Cruise Control)

Pokud se v jízdním pruhu před Vitarou vyskytne jiné vozidlo, adaptivní tempomat pomocí milimetrového radaru zjistí jeho přítomnost, přizpůsobí mu rychlost jízdy a udržuje bezpečný rozestup nastavitelný ve třech stupních.* Pokud se jízdní pruh uvolní, adaptivní tempomat automaticky zrychlí na nastavenou rychlost (nad 40 km/h).

* Délka rozestupu mezi vozy závisí na rychlosti jízdy.

Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go (DRCC – Dynamic Radar Cruise Control)

Funkce Stop & Go přidává ke standardním vlastnostem adaptivního tempomatu možnost udržovat bezpečný odstup v hustém provozu nebo koloně až do úplného zastavení. Pokud se vozidlo stojící v cestě do dvou sekund znovu rozjede, adaptivní tempomat začne automaticky bez zásahu řidiče opět zrychlovat.

Pouze pro modely s automatickou převodovkou.

1. Udržování konstantní rychlosti

Pokud je odstup od vpředu jedoucího vozidla dostatečný, Vitara udržuje konstantní nastavenou rychlost.

2. Zpomalování

Jestliže vozidlo vpředu jede nižší rychlostí než Vitara, nastavená rychlost Vitary se automaticky sníží tak, aby byl zachován bezpečný rozestup.

Pokud vpředu jedoucí vozidlo zpomaluje až do úplného zastavení, Vitara postupně snižuje rychlost, až v bezpečné vzdálenosti zastaví také. Pokud se vozidlo před Vitarou do 2 sekund od zastavení opět rozjede, Vitara se rozjede také, přičemž si zachová bezpečný odstup. V opačném případě se adaptivní tempomat deaktivuje.

Pouze pro modely s adaptivním tempomatem s funkcí Stop & Go.

3. Zrychlování

Pokud vozidlo vpředu opustí původní jízdní pruh a před Vitarou tak vznikne dostatečný prostor, rychlost se automaticky zvýší na původní nastavenou hodnotu.

Zadní parkovací kamera

Displej zobrazuje pohled z kamery umístěné na dveřích zavazadlového prostoru, která usnadňuje výhled při couvání z parkovacího místa.

Přední a zadní parkovací senzory

Ultrazvukové senzory v náraznících sledují překážky okolo vozu a upozorňují na ně audiovizuálním varovným signálem. Stojí-li Vitaře v cestě překážka, znázorní se tato skutečnost na informačním displeji a současně se spustí akustické varování.

Systém sledování pohybu za vozem (RCTA – Rear Cross Traffic Alert)

Při couvání rychlostí do 8 km/h Vitara pomocí dvou radarových senzorů umístěných vzadu sleduje prostor za vozem. Pokud se z boku blíží jiné vozidlo, systém řidiče na tuto skutečnost při vyjíždění z parkovacího místa upozorní. Současně se zobrazí varování na informačním displeji a spustí se zvukový signál. Díky této pomoci je vyjíždění z míst s omezeným výhledem bezpečnější.

Upozornění: Schopnost monokulární kamery a laserového senzoru rozpoznat překážky, jízdní pruhy a dopravní značky má svá určitá omezení. V závislosti na povrchu vozovky nebo na počasí nemusí správně fungovat. Nespoléhejte se pouze na tento systém a vždy dodržujte pravidla bezpečné jízdy.

Asistent sjíždění svahu (HDC – Hill Descent Control)

Když se vůz pohybuje ve strmém klesání směrem dolů a brzdný účinek motoru ho nestačí zpomalovat, asistent sjíždění svahu začne přibrzďovat kola, aby udržel nízkou rychlost jízdy. Díky tomu se můžete plně koncentrovat na řízení.

Pouze pro modely AllGrip.

Bezpečnost na úrovni

Pevný skelet karoserie TECT

Konstrukce karoserie využívá konceptu Suzuki TECT. Pevná struktura při nehodě účinně pohlcuje a rozptyluje energii nárazu.

Sedm airbagů

Výbornou ovladatelnost Vitary doplňují bezpečnostní prvky, které mají za úkol ochránit posádku při nehodě. Mezi ně patří dvojice čelních airbagů pro řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, jež chrání hrudník při bočním nárazu, okenní airbagy, které při bočním nárazu chrání hlavy pasažérů v obou řadách sedadel, a kolenní airbag chránící nohy řidiče při čelním nárazu.

ESP®

Pokud kola ztrácí trakci, stabilizační systém ESP®* automaticky upraví výkon motoru a přibrzdí kola, aby řidič udržel kontrolu nad vozem.

* ESP® je registrovaná ochranná známka Daimler AG.